رسانه بیداری

مرکز توزیع کتاب و محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اهواز

رسانه بیداری

مرکز توزیع کتاب و محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اهواز

رسانه بیداری

مرکز رسانه بیداری با هدف ایجاد یک پاتوق فرهنگی با محوریت ترویج ایده های انقلاب اسلامی در حوزه های کتاب، ادبیات داستانی، شعر، رسانه های مکتوب، مستند، نرم افزارهای چندرسانه ای، کاریکاتور، و غیره، در تاریخ 5/11/89 با حضور حاج سعید قاسمی فعالیت خود را با هدف برداشتن گامی اساسی در انسجام و گسترش جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی و ارتقاء فرهنگ انقلابی در میان نیروهای حزب اللهی شهرستان آغاز نمود . که از برنامه های دیگر این مرکز برگزاری همایش ها و کلاس های آموزشی می توان نام برد.
××××××
این وبلاگ توسط بچه های مرکز به عنوان محلی برای ایجاد ارتباط با دوستان و علاقمندان به محصولات جبهه فرهنگی و انتقال تجربیات و بیان خاطرات دوستان می باشد.
××××××
آدرس مرکز
شعبه یک: اهواز خیابان خوانساری بین نادری و کافی 2211725-2234205-2234204(0611)
شعبه دو : اهواز اتوبان آیت الله بهبهانی جنب حوزه امام خمینی (ره) 5530798(0611)
سامانه پیامک: 10001234512345

آخرین مطالب
نویسندگان

من او / رضا امیرخانی

يكشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۲۹ ب.ظ


 

با اطمینان می گویم که بهترین کتابی که تا حالا در عمرم خوانده ام کتاب من او است و تا حالا هنوز هم کتابی مثل این به دلم ننشسته حتی قیدار کتاب جدید امیر خانی.

من او یک رمان است که کتاب دوم امیر خانی بعد از ارمیاست.من او ابتدا توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد اما در حال حاظر از نشر افق انتشار می یابد. امیر خانی روی کتاب ارمیا ۶ سال وقت گذاشت و به گفته خودش دوستانش نوشته هایش را ازش گرفتند و بردند چاپ کردند و به او هدیه دادند که همان کتاب ار میاست. اما کتاب من او که کتاب بعدی امیرخانی است چیز دیگری است.

سبک کتاب به این صورت است که من می شود از زبان نویسنده یعنی سوم شخص و او می شود قهرمان داستان به نام علی فتاح اول شخص. علی فتاح از یک خانواده اعیانی ثروتمند اما مذهبی است که پدربزرگش کوره آجر پزی دارد و پدرش در طی سفر به قزوین در راه برگشت کشته می شود و علی پدرش را در کودکی از دست می دهد و مسئولیت مادر و خواهر و خود علی به دوش پدربزرگش می افتد. در خانه آنها خانواده اسکندر نیز زندگی می کند که کلفت آن ها هستند اسکند پدر خانواده به همراه همسرش و پسرش که هم کلاسی علی است و دخترش مهتاب زندگی می کند البته اسکندر وقفه ای در یکی از محله های اطراف خانه فتاح که در گود است ساکن است و بعد از مرگ پدر علی دوباره به خانه فتاح ها بر می گردد.

کریم اهل درس خواندن نیست و بیشتر دنبال شر است اما علی پسر درس خوان و آرامیس است خواهر علی به نام مریم هم شاگرد اول مدرسه است اما به علت قضیه کشف حجاب دیگر مدرسه را رها می کند و می گوید آدم در خانه بیشتر یاد می گیرد تا مدرسه اما بعد از مدتی پدربزرگ مریم را برای ادامه تحصیل به فرانسه می فرستد.

از همان دوران بچگی یک عشق و علاقه ای بین علی و مهتاب ایجاد می شود که مادر علی با آن مخالف است و چون مهتاب کلفت آن ها و در حد و اندازه آن ها نیست اما علی به حرف مادر گوش نمی کند

بعد از مدتی پدربزرگ مهتاب هم به فرانسه می فرستد پیش مریم کریم هم روزی کشته می شود و علی هم به فرانسه می رود و ادامه تحصیل می دهد

از شخصیت های تاثیر گذار دیگر در داستان درویش مصطفی است که پیرمردی است از بچگی علی همه جا هست و تا مرگ علی هم هنوز وجود دارد و شخصیتش مشخص نیست. هفت کور که دور دنیا را می چرخند و گدایی می کنند که علی هر روز آن ها را در راه مدرسه می بیند که آرام آرام روی زمین حرکت می کنند و در فرانسه هم آن ها را می بیند.

اما قسمت جذاب داستان انتهای آن است که بااخره علی در پیری یک روز تصمیمش برای ازدواج با مهتاب قطعی می شود و برای رفتن با مهتاب به محضر جهت عقد رهسپار خانه او می شود اما...

 


نام کتاب: منِ او

نویسنده: رضا امیر خانی

انتشارات: افق

نوبت چاپ : ۳۷

قیمت: ۱۹۰۰۰ تومان

 

این کتاب را می توانید از شعب رسانه بیداری تهیه نمایید

شعبه 1: اهواز خیابان خوانساری بین نادری و کافی روبروی پاساژ نظامی جنب داروخانه مفید تلفن : 2922178-06112211725

شعبه 2: اهواز اتوبان آیت الله بهبهانی جنب حوزه علمیه امام خمینی (ره) تلفن: 06115530798

۹۲/۰۶/۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی هاجری

من او

رمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی